Case Amrop: zo word je thought leader in een competitieve markt

Hoe bereik je jouw doelgroep in een markt die steeds competitiever is? Door te analyseren welke vragen leven onder jouw doelgroep en juist dáár een antwoord op te geven. Met deze strategie lukte het Amrop om via organisch search boven te komen drijven als kennisleider voor executive search en leiderschapsontwikkeling.

In het kort:

  • De markt voor executive search en leiderschapsontwikkeling is competitief.
  • Om je doelgroep toch te bereiken, moet je de informatiebehoefte van de doelgroep analyseren.
  • Maak content die de informatiebehoefte van de doelgroep beantwoordt en geef relevante oplossingen voor hun problemen.
  • Zo scoor je hoog in de zoekresultaten en word je een kennisleider bij de doelgroep.

 Het probleem: je doelgroep bereiken in een sterk concurrerende markt

Amrop is gespecialiseerd in het vinden van leiders die bedrijven helpen door te schakelen naar een volgende ontwikkelingsfase. Veel opdrachten komen binnen via het eigen netwerk. Omdat de concurrentie de laatste jaren sterk toeneemt, is het echter ook relevant je doelgroep op andere manieren te bereiken. Omdat de meeste bedrijven eerst online op zoek gaan wanneer ze een vraag hebben, is hoog scoren in de zoekresultaten van groot belang.

De oplossing: koppel jouw oplossingen aan de ‘problemen’ van je doelgroep

Hoog in de zoekresultaten eindigen, lukt alleen als je jouw doelgroep daadwerkelijk met jouw content verder kunt helpen.

Met data-analyses bepaal je de informatiebehoefte van je doelgroep

Om in contact te komen met de doelgroep is eerlijke en doelgerichte communicatie essentieel. Je moet jouw kennis inzetten om de doelgroep te helpen met de vragen waarmee zij zit.

Amrop is met Contenture begonnen aan data-analyses om te zien wat de concrete informatiebehoefte is van de doelgroep. Vervolgens hebben de partners van Amrop hun kennis en kunde gedeeld om doelgerichte pagina’s te maken over deze onderwerpen. Geen beschrijvingen van wat Amrop voor de doelgroep kan doen, maar inhoudelijke uitleg over processen, trends en voorbeelden uit de praktijk zodat de vragen die de doelgroep heeft over executive search en leiderschapsontwikkeling beantwoord worden.

De aanpak: Het koppelen van informatiebehoefte aan het aanbod

Door de vragen van de doelgroep te beantwoorden, laat je zien dat je thought leader bent op het gebied van executive search en leiderschapsontwikkeling en win je het vertrouwen van de doelgroep.

Pas wanneer een potentiële klant overtuigd is van de professionaliteit van Amrop, is zo’n klant bereid om Amrop in de arm te nemen als executive search bureau.

Wat levert dat op?

Door te kiezen voor een aanpak die gericht is op de informatiebehoefte van de doelgroep en niet op het verhaal van Amrop, heeft Amrop zich kunnen positioneren als een kennisleider in executive search en leiderschapsontwikkeling.

Amrop is niet alleen in staat om meer bezoekers naar de website te trekken, maar ook het merk te versterken en de zichtbaarheid in de markt te vergroten. Hierdoor is het netwerk van Amrop verder uitgebreid.

Over Contenture

Uit onderzoek onder 350 bedrijven in Nederland blijkt dat gemiddeld 80% van alle content de doelgroep nooit bereikt. Dit betekent dat 8 van de 10 verhalen geen impact hebben. Gelukkig is er een oplossing.

Met Contenture krijg je inzicht in data over je doelgroepen, middelen, kanalen, content en concurrenten. Hiermee ontwikkelen we een data-gedreven contentstrategie, gericht op structureel communiceren met je doelgroepen.

Advies nodig bij je communicatie?

✅ We helpen je graag 👉 paul.gremmen@contenture.nl  👈 Of vul dit in ↓↓↓.

Ik wil contact. Kunnen we even iets plannen?