Innovatief Zakendoen
Bekijk hem online
 

Dell

Innovatief Zakendoen

In opdracht van Dell schreven wij een contentstrategie gericht op zakelijke beslissers. We lanceerden de online community innovatiefzakendoen.nl en verzorgen de content creatie.

 

Wat was de klantvraag?

  1. Dell positioneren als partner die samen met de zakelijke beslissers van ondernemend Nederland technologische innovaties mogelijk maakt.
  2. De volledige storytelling hiervoor bedenken en realiseren zonder er een al te prominent Dell-stempel op te zetten.
 

Welke oplossing bood Contenture?

Het online contentplatform Innovatiefzakendoen.nl. Vanuit Dell-klanten worden op natuurlijke wijze vernieuwende ideeën, out-of-the-box-oplossingen en grensverleggende voorbeelden van innovatief ondernemerschap voor het voetlicht gebracht. Deze customer cases zijn journalistiek en inhoudelijk aangevlogen en worden via de distributiekanalen van FD Mediagroep verspreid. De onderliggende boodschap is dat Dell zijn klanten in een partnership helpt innoveren.

 
 

Innovatief Zakendoen: welke middelen zijn ingezet?

Om de doelgroep effectief te benaderen en een community te creëren, zijn vijf succesvolle middelen ingezet voor Innovatief Zakendoen:

  1. Native advertising – hoogwaardige content banners – tussen de newsfeeds van FD.nl en BNR.nl, de sites van Het Financieele Dagblad en BNR.
  2. Social media campagne: de afgebakende doelgroep wordt gericht benaderd met hoogwaardige content via onder meer discussiegroepen en campagnes.
  3. Radiocommercials bij BNR.
  4. Advertenties in Het Financieele Dagblad.
  5. BNR-events rondom de customer stories van Dell.
 

Tot welke resultaten leidde dat?

  • Naamsbekendheid contentplatform. 25% bezoekers tikt Innovatiefzakendoen.nl in in browser
  • Actuele aandacht: 20% bezoekers komt via social media (Twitter heeft hierin het grootste aandeel)
  • Geloofwaardige positionering als partner voor technologische innovatie
  • Meer traffic naar Dell.nl
 

Wat betekende dat voor de samenwerking tussen Dell en Contenture?

  • Continuïteit: 2x per week een actueel, journalistiek ingestoken verhaal
  • Groot bereik: verspreiding via verschillende platforms
  • Ownership: Dell is eigenaar van het platform en heeft zo de beschikking over het hele spectrum van paid, earned en owned media rondom haar customer stories.
 

Meer weten?

Wil je meer weten over een contentplatform of contentstrategie?
Neem dan contact met me op:

[]
1
email of telefoonnummer
Previous
Next

Paul Gremmen
Managing Partner
020 – 52 40 480
paul@contenture.nl