ING BusinessBoost
 

ING

BusinessBoost

BusinessBoost is een initiatief van ING en MKB Nederland om mkb-ondernemers te helpen hun business te vernieuwen. Tijdens events nemen mkb’ers met elkaar en experts hun businessmodel onder de loep. De events lopen goed, maar de online presence kan beter. Met een nieuwe contentstrategie geeft Contenture www.businessboost.nl zelf een boost.

 

Wat was de vraag van de klant?

Hoe kunnen we het bereik van www.businessboost.nl en de activatie van de doelgroep vergroten? Hoe zorgen we dat de doelgroep niet alleen op uitnodiging, maar ook uit zichzelf bij BusinessBoost terechtkomt? En hoe zorgen we dat het contact met de doelgroep niet ophoudt na een bezoek aan een event?

 

Welke oplossing bood Contenture?

Wij ontwikkelden een nieuwe contentstrategie voor www.businessboost.nl. Om de doelgroep naar het online contentplatform te trekken, deden we een uitgebreide zoekgedraganalyse met een Keyword Inventory. Om vervolgens relevante content te maken die inspeelt op de belangrijkste thema’s en vragen die spelen onder mkb’ers. Om content te creëren bezoeken we alle BusinessBoost events, waar we ondernemers ter plekke interviewen over deze thema’s. Bijvoorbeeld: het vinden en binden van personeel of omgaan met nieuwe concurrentie. Dit levert inspirerende content op met tips en adviezen van ondernemers vóór ondernemers. Belangrijk hierbij is het verhaal te ondersteunen met professioneel, aantrekkelijk beeld. We fotograferen de ondernemers daarom niet alleen tijdens de events, maar ook in hun eigen bedrijfsomgeving.

 

TOT WELKE RESULTATEN LEIDDE DAT?

  • Relevante content die bruikbaar is voor meerdere uitingen van BusinessBoost
  • 34 nieuwe verhalen op basis van 17 events
  • +/- 85 ondernemers geïnterviewd
  • Nieuwsbrieven naar aanwezigen én afwezigen met voor hen relevante content
 

WAT BETEKENDE DAT VOOR DE SAMENWERKING TUSSEN ING EN CONTENTURE?

Contenture is voor langere termijn betrokken bij de ontwikkeling en uitvoering van de contentstrategie van BusinessBoost, ook in samenwerking met andere partners van ING.

 

WELKE MIDDELEN ZIJN INGEZET?

Het bestaande online contentplatform hebben wij geoptimaliseerd, bestaande content SEO gemaakt, verrijkt met nieuwe content en aangejaagd via nieuwsbrieven. Social media heeft ING in eigen beheer.

 

Meer weten?

Wil je meer weten over een online contentplatform?
Neem dan contact met me op:

[]
1
email of telefoonnummer
Previous
Next

Paul Gremmen
Managing Partner
020 – 52 40 480
paul@contenture.nl