Makro Gastvrij
 

Makro

Gastvrij

Voor Makro maakt Contenture het customer magazine Makro Gastvrij. Dit helpt de groothandel met de profilering als dé partner voor horecaondernemers.

 

Wat was de vraag van de klant?

Makro wil zich profileren als dé partner van de Nederlandse horeca. Om die autoriteit te onderstrepen, wilde de groothandel een toonaangevend relatiemagazine maken dat in elke horecagelegenheid van Nederland op tafel ligt. Geen eendimensionaal promotie vehikel, maar een inspirerend magazine voor elke horecaondernemer; van de eigenaar van een sterrenrestaurant op een A-locatie tot de uitbater van een lunchroom in een provinciestad.

 

Welke oplossing bood Contenture?

Contenture ontwierp een frisse en moderne glossy met verhalen voor en door succesvolle ondernemers. Makro Gastvrij betrekt de doelgroep actief bij alle verhalen, reportages, rubrieken en interviews. Daardoor adviseren ondernemers elkaar en delen ze ervaringen. Het magazine is zeer toegankelijk, eerlijk en het inspireert alle doelgroepen. Kortom: het heeft de uitstraling die past het grootste culinaire relatiemagazine van Nederland.

 
 

Tot welke resultaten leidde dat?

  • Boost voor het imago van Makro als horecaleverancier
  • Grotere betrokkenheid ondernemers met Makro
  • Platform om nieuwe producten en diensten toe te lichten
 

Wat is de huidige status van het partnership?

Makro Gastvrij is een krachtig voorbeeld van de kracht van een goed ingestoken relatiemagazine binnen een succesvolle contentstrategie. Het merk Gastvrij is ijzersterk. Daarom wil Makro dit label binnenkort, in samenwerking met Contenture, uitbreiden met een online contentplatform.

 
 

Meer weten?

Advies nodig over je contentstrategie?
Neem dan contact met me op:

[]
1
email of telefoonnummer
Previous
Next

Paul Gremmen
Managing Partner
020 – 52 40 480
paul@contenture.nl