The Daily Milk
Bekijk hem online
 

Nederlandse Zuivel Organisatie

The Daily Milk

Melk is niet ongezond, maar wie die vraag stelde op Google kreeg een stortvloed aan negativiteit over zich heen. Dankzij online contentplatform The Daily Milk en een gedegen zoekgedraganalyse lukte het Contenture om melk en andere zuivel binnen een jaar te rehabiliteren.

 

Wat was de vraag van de klant?

Is melk gezond of ongezond? Een eenvoudige vraag met een duidelijk antwoord als je het de experts vraagt. Zij zeggen dat melk prima in een gezond voedingspatroon past. Maar wie online op zoek ging naar de feiten kreeg een heel ander antwoord. In de topresultaten van Google domineerde negatieve content. De genuanceerde waarheid van de Nederlandse Zuivel Organisatie ontbrak volledig. Daar op een geloofwaardige manier verandering in brengen, was de klantvraag.

 

Welke oplossing bood Contenture?

Na het maken van een Keyword Inventory en een zoekgedraganalyse ontwikkelden wij het onafhankelijke online contentplatform The Daily Milk. Weliswaar gefinancierd door de Nederlandse Zuivel Organisatie, maar om écht geloofwaardig te zijn voorzien van een professionele redactie, die zelf actuele en aantrekkelijke content maakt op basis van een uitgebreide zoekgedraganalyse. Het platform bevat niet alleen feitelijke, geloofwaardige en betrouwbare content, maar ook zacht nieuws over het boerenleven (duurzaamheid). We produceren alle content vanuit ons online platform en distribueren het naar diverse kanalen zoals Twitter, Facebook en YouTube.

 
 

Wat waren de resultaten?

  • Binnen een jaar #2 positie in Google op de zoekterm “Melk ongezond”
  • Meer dan 10.000 unieke bezoekers per maand
  • 150 relevante contentpagina’s met gemiddelde positie in de top 10 van Google
 

Wat betekende dat voor de samenwerking tussen NZO en Contenture?

Contenture verzorgt al meer dan twee jaar de redactie van The Daily Milk

 

Welke middelen zijn ingezet?

Online contentplatform met blogs, quizzen, video’s, infographics en winacties. The Daily Milk is ook actief op Facebook en Twitter en distribueert een maandelijkse nieuwsbrief.

 
 

Wat vindt de doelgroep van het initiatief?

  • Bezoekers lezen de best scorende posts tot het einde
  • Als melk of zuivel negatief in het nieuws komt, zien we pieken in traffic naar de site
  • Dat betekent dat The Daily Milk precies doet waarvoor het is gemaakt
 

Hoe beoordeelt de klant de samenwerking?

NZO is zeer tevreden over de behaalde resultaten en wil graag met Contenture blijven samenwerken. In 2017 is het aantal domeinen uitgebreid. Naast gezondheid scoren we nu ook goed met zoektermen over de weidegang van koeien en de impact van de zuivelindustrie op het milieu.

 

Meer weten?

Advies nodig over je contentstrategie?
Of wil je enkele middelen uit deze case bekijken en ontvangen?
Neem dan contact met me op:

[]
1
email of telefoonnummer
Previous
Next

Paul Gremmen
Managing Partner
020 – 52 40 480
paul@contenture.nl