Philips Healthcare
 

Philips Healthcare

Brand journalism campagne

Voor Philips Healthcare maakten wij een brand journalism campagne. De longreads over intelligente zorg, innovatie en technologie overtroffen de verwachtingen.

 

Wat was de klantvraag?

Bevestig de rol van Philips als innovatieve koploper in healthcare. Doe dit via content marketing die de b2b-doelgroep motiveert om dieper in onderwerpen te duiken. Zorg ook voor bereik, activatie en verkeer naar het Philips-platform ‘Innovation and You’.

 
 

Welke oplossing bood Contenture?

Een brand journalism campagne over maatschappelijk relevante onderwerpen, zoals slimme zorg en de gevolgen van slaaptekort voor de wereld. De 3 content flights zijn journalistiek benaderd. Zo werden talloze bronnen geraadpleegd. De feiten geven de artikelen gewicht, geloofwaardigheid en vaak ook nieuwswaarde.

 

Hoe krijg je toegang tot de content?

Online en in print. De longreads verschijnen digitaal op een speciale partnerpagina van Het Financieele Dagblad én als advertorial in het papieren FD. Banners, commercials bij BNR en advertenties jagen de campagne aan op alle FD-platformen.

 
 

Tot welke resultaten leidde dat?

  • Social sharing. De longreads over slaaptekort werden 600 keer gedeeld.
  • Twee keer meer clicks op de content dan het gestelde target.
  • Hoger aantal pageviews dan de doelstelling.
  • Een CTR die 2,5 keer hoger lag dan het gemiddelde én een hoge leestijd.
  • Miljoenenpubliek voor sponsored content Philips.
  • Activatie van lezers naar Philips-platform ‘Innovation and You’.
  • Meer bereik Innovation and You.
  • Toegenomen herkenning van Philips als innovatieleider in healthcare.
 

Hoe is het succes van de content te verklaren?

  • De verhalen zijn journalistiek en daardoor geloofwaardig.
  • De rol van Philips is natuurlijk verweven met de redactionele content.
  • De onderwerpen zijn aansprekend voor een breed publiek.
  • De topics zijn geschreven vanuit een menselijke, herkenbare invalshoek.
  • De onderwerpen hebben nieuwswaarde en zetten aan tot activatie.
  • De verhalen bieden feiten, oplossingen, inzichten en concrete tips.
 

Meer weten?

Advies nodig over brand journalism?
Neem dan contact met me op:

[]
1
email of telefoonnummer
Previous
Next

Paul Gremmen
Managing Partner
020 – 52 40 480
paul@contenture.nl