RTL b2b contentstrategie
 

RTL

B2B communicatie

Contenture ontwikkelt diverse middelen voor b2b communicatie van RTL. Hiermee kan het mediabedrijf zich positioneren als meest logische businesspartner voor adverteerders.

 

Wat was de vraag van de klant?

Kunnen jullie middelen en een contentstrategie ontwikkelen voor RTL b2b communicatie? Doelen:

  1. RTL positioneren als meest logische businesspartner voor adverteerders
  2. Adverteerders aanzetten tot zaken doen met RTL.
 

Welke oplossing bood Contenture?

Onder meer een glossy relatiemagazine en een online magazine. Deze werden allebei gelanceerd in 2010. Account- en salesmanagers van RTL deelden het tijdschrift uit bij grote b2b-events van hun bedrijf. Ook konden ze dit luxe visitekaartje achterlaten na meetings. In het blad bevestigen verhalen met adverteerders de autoriteit van RTL. Voor de lange termijn lanceerden Contenture en RTL online en offline b2b communicatiemiddelen die elkaar versterken.

 
 

Tot welke resultaten hebben deze middelen geleid?

  • Portfolio-opbouw, bereik en mogelijkheden om RTL continu top-of-mind te hebben bij mediabureaus en adverteerders
  • Meer contactmomenten tussen adverteerders en RTL (magazine als ijsbreker)
  • Meer leads
 

Wat betekende dat voor de samenwerking tussen RTL en Contenture?

  • Commitment vanuit RTL
  • Uitbreiding van het partnership
  • Uitrol b2b communicatie- en contentstrategie
 
 

Welke middelen zijn ingezet?

Een mix van print en online middelen. Onder meer: relatiemagazines, brochures, factsheets, een custom-made iPad-kiosk, showreels, strategie-presentaties en video’s.

 

Wat vindt de doelgroep van de middelen van RTL en Contenture?

  • De informatieve waarde van de content wordt beoordeeld met ‘goed’
  • Bij 80% van de mediabureaus en 58% van de adverteerders sluit de inhoud aan bij hun behoeften
  • Respondenten beoordelen de lay-out van de content met ‘goed’
  • De doelgroep heeft een lichte voorkeur voor print, of voor print in combinatie met online
  • Het merendeel van de lezers wil het relatiemagazine liever twee keer per jaar ontvangen in plaats van één keer
  • 30% van de adverteerders en 32% van de mediabureaus wil het magazine digitaal ontvangen
 

Wat is de huidige status van het partnership?

Contenture is preferred content supplier voor de afdeling b2b communicatie.

 

Meer weten?

Advies nodig over b2b communicatie?
Of wil je middelen uit deze case bekijken en ontvangen?
Neem dan contact met me op:

[]
1
email of telefoonnummer
Previous
Next

Paul Gremmen
Managing Partner
020 – 52 40 480
paul@contenture.nl