RTL b2b contentstrategie
 

RTL

B2B contentstrategie

Contenture ontwikkelde een b2b magazine en contentstrategie voor RTL om het mediabedrijf te positioneren als meest logische businesspartner voor adverteerders.

 

Wat was de klantvraag?

Kunnen jullie middelen en een contentstrategie ontwikkelen voor RTL b2b-communicatie? Doelen:

  1. RTL positioneren als meest logische businesspartner voor adverteerders
  2. Adverteerders aanzetten tot zaken doen met RTL.
 

Welke oplossing bood Contenture?

Een glossy relatiemagazine en een online magazine, allebei gelanceerd in 2010 voor de korte termijn. Account- en salesmanagers van RTL deelden het tijdschrift uit bij grote b2b-events van hun bedrijf. Ook konden ze dit luxe visitekaartje achterlaten na meetings. In het blad bevestigen verhalen met adverteerders de autoriteit van RTL. Voor de lange termijn presenteerde Contenture een contentstrategie waarin print en online elkaar voortdurend versterken.

 
 

Tot welke resultaten leidde deze b2b contentstrategie?

  • Portfolio, bereik en mogelijkheden RTL continu top-of-mind bij mediabureaus en adverteerders
  • Meer contactmomenten tussen adverteerders en RTL (magazine als ijsbreker)
  • Meer leads
 

Wat betekende dat voor de samenwerking tussen RTL en Contenture?

  • Commitment vanuit RTL
  • Intensivering van het partnership
  • Uitrol van de ontwikkelde b2b contentstrategie
 
 

Welke middelen zijn ingezet?

Een brede mediamix van print en online middelen. Onder meer: relatiemagazines, brochures, factsheets, een custom-made iPad-kiosk, showreels, strategie-presentaties en video’s.

 

Wat vindt de doelgroep van de content(strategie) van RTL en Contenture?

  • De informatieve waarde van de content wordt beoordeeld met ‘goed’
  • Bij 80% van de mediabureaus en 58% van de adverteerders sluit de inhoud aan bij hun behoeften
  • Respondenten beoordelen de lay-out van de content met ‘goed’
  • De doelgroep heeft een lichte voorkeur voor print, of voor print in combinatie met online
  • Het merendeel van de lezers wil het relatiemagazine liever twee keer per jaar ontvangen in plaats van één keer
  • 30% van de adverteerders en 32% van de mediabureaus wil het magazine digitaal ontvangen
 

Wat is de huidige status van het partnership?

Contenture is preferred content supplier voor de afdeling b2b-communicatie.

 

Meer weten?

Advies nodig over je contentstrategie?
Of wil je middelen uit deze case bekijken en ontvangen?
Neem dan contact met me op:

[]
1
email of telefoonnummer
Previous
Next

Paul Gremmen
Managing Partner
020 – 52 40 484
paul@contenture.nl