Bekijk hem online
 

Stichting Batterijen

Greenzine online contentplatform

Contenture ontwikkelde en lanceerde een online contentplatform voor de Stichting Batterijen over duurzaamheid: Greenzine.

 

Wat was de vraag van de klant?

Haal nog meer consumenten over om hun om afgedankte batterijen in te leveren voor recycling. Met reguliere online- en offline advertenties en commercials werd het voor Stibat steeds moeilijker om aan de gewenste resultaten te voldoen.
Doelen:

  1. inzamelcijfers omhoog
  2. mediakosten omlaag
 

Welke oplossing bood Contenture?

Contenture bedacht en maakte het groene online contentplatform Greenzine om consumenten te informeren en enthousiasmeren. Dat doen we met leuke duurzame content vanuit één platform naar verschillende kanalen: Facebook, Twitter, Youtube, blog, nieuwsbrief, e-mailmarketing, online magazines.

 
 

Tot welke resultaten leidde dat?

  • Meer dan 100.000 actieve ambassadeurs via social media
  • 5 jaar lang wettelijk verplichte inzamelpercentages behaald
  • Lagere mediakosten
 

Wat betekende dat voor de samenwerking tussen Stibat en Contenture?

  • Al 5 jaar een duurzaam partnership
 
 

Welke middelen zijn ingezet?

Om de doelgroep te blijven binden, activeren en verrassen gebruiken we verschillende vormen van content zoals: animaties, interactieve infographics, quizzen, long copy, games en fotoreportages.

 

Meer weten?

Advies nodig over een online contentplatform?
Neem dan contact met me op:

[]
1
email of telefoonnummer
Previous
Next

Paul Gremmen
Managing Partner
020 – 52 40 480
paul@contenture.nl