Stichting Batterijen

Nieuw leven batterijen

Voor Stichting Batterijen (Stibat) maakten wij een laagdrempelige animatie om het belang van batterijen-recycling onder de aandacht te brengen van een brede doelgroep.

 

Wat was het doel van de klant?

Bezoekers van beurzen en evenementen laten inzien dat het belangrijk is om batterijen in te zamelen voor recycling.

 

Wat was de achtergrond bij deze case?

Stichting Batterijen (Stibat) moet elk jaar voldoen aan een vastgesteld inzamelpercentage en daardoor moeten zoveel mogelijk Nederlanders weten dat ze batterijen moet inleveren in plaats van weggooien.

 

Tot welke resultaten leidde dat?

  • Storytelling op het gevoel (een nieuw leven voor elke lege batterij)
  • Een bijzonder effectieve overdracht van de boodschap (maximale kennisoverdracht in minimale tijd)
  • Positieve feedback (en vragen) van de doelgroepen
  • De animatie wordt nog altijd met groot succes ingezet bij alle beurzen waar Stibat aanwezig is
 
 

Wat betekende dat voor de samenwerking tussen Stibat en Contenture?

 

Waarover gingen deze animaties?

De eerste moest op de technologiebeurs WOTS in korte tijd duidelijk maken wat de verplichtingen zijn van batterijproducenten en -importeurs en wat de rol van Stibat is in dat proces. Deze geluidloze animatie had als doel om de aandacht te trekken van standbezoekers en potentiële klanten. De informatieve en korte animatie (een minuut) bevat een uitgebalanceerde beeld-woordcombinatie en sluit aan op het design van de beursstand. De tweede moest beursbezoekers aanzetten tot het spelen van een game. De korte, geanimeerde 3D-trailer (20 seconden) werd afgespeeld op een groot scherm. Het filmpje moest bezoekers van de Huishoudbeurs naar de Stibat-stand trekken en hen nieuwsgierig maken naar de batterijengame Stibattle. In deze animatie integreerden we elementen uit de game, waarmee we een goede impressie van het spel gaven.

 

Waarover gingen deze animaties?

Contenture is al ruim vijf jaar premium content partner van Stibat.

 

Meer weten?

Advies nodig over communicatie via animaties?
Neem dan contact met me op:

[]
1
email of telefoonnummer
Previous
Next

Paul Gremmen
Managing Partner
020 – 52 40 480
paul@contenture.nl