Zilveren Kruis - Brand Journalism
Portfolio Zilveren Kruis – Brand journalism
 

Case Zilveren Kruis

Voor Zilveren Kruis maken wij een brand journalism serie over burn-out en slaap. De journalistieke verhalen zorgen voor forse social sharing

 

Wat was de klantvraag?

Breng de toegevoegde waarde van zorgverzekeraar Zilveren Kruis voor de zakelijke markt relevant onder de aandacht. Zorg daarbij voor geloofwaardige content die doelgroepen inspireert en die Zilveren Kruis als expert positioneert. Genereer daarnaast traffic naar de online masterclass over burn-out en slaap, die wordt gepresenteerd door Harm Edens.

 

Welke oplossing bood Contenture?

Een brand journalism serie over de maatschappelijk relevante onderwerpen burn-out en slaap. De reeks bestaat uit longreads die journalistiek zijn aangevlogen. Talloze bronnen geven het verhaal namelijk statuur, geloofwaardigheid en nieuwswaarde. Dat laatste wordt verder versterkt door de koppeling van de content aan een actueel onderzoek. De feitelijke brand journalism producties worden voor de balans afgewisseld met persoonlijke verhalen van mensen over burn-out en slaap.

 
 

Waar is de content te vinden?

De content staat online en is daardoor voor iedereen toegankelijk. Dankzij kaders, streamers, feiten en cijfers kunnen lezers eenvoudig instappen. De longreads verschijnen telkens eerst op een speciale partnerpagina van Het Financieele Dagblad en daarna ook nog verkort als advertorial in het papieren FD. De campagne wordt aangejaagd door banners, radiospots en advertenties. Elk stukje content is complementair aan het andere.

 

Wat waren de resultaten?

  • Forse social sharing. Zo werd de eerste longread meer dan 1.500 keer gedeeld.
  • Wekenlange media-aandacht voor burn-out en slaap.
  • Honderden inschrijvingen voor de masterclass, waarvan een deel via de partnerpagina.
  • Toegenomen herkenning van Zilveren Kruis als zakelijke zorgverzekeraar.
  • Een miljoenenpubliek voor sponsored content van Zilveren Kruis.
 

Hoe is het succes van de content te verklaren?

  • De verhalen zijn niet commercieel ingestoken, maar journalistiek.
  • De rol van Zilveren Kruis is geloofwaardig en natuurlijk door de redactionele content verweven.
  • De onderwerpen zijn aansprekend voor een breed publiek (werknemers & werkgevers) en geschreven vanuit de ontvanger.
  • De onderwerpen hebben nieuwswaarde en gaan een laag dieper.
  • De verhalen bieden oplossingen en concrete tips.
 

Meer weten?

Advies nodig over brand journalism? Neem dan contact met me op:

[]
1
email of telefoonnummer
Previous
Next

Paul Gremmen
Managing Partner
020 – 52 40 480
paul@contenture.nl