Case: MoveMove

Je wéét dat je een oplossing hebt voor ondernemers. Alleen weten zíj niet dat ze een probleem hebben. Hoe kom je dan in beeld? Een advertentiecampagne is duur. Minder kostbaar en minstens zo effectief: smart content. MoveMove zag zo het siteverkeer stijgen van 7.000 naar 37.000 bezoekers per maand.  

 In het kort:

  • De MoveMove-pas maakt zakelijk reizen een stuk flexibeler.
  • Alleen: de doelgroep zoekt niet actief naar flexibele reisoplossingen.
  • Hoe bereik je als nieuwkomer in de markt dán de doelgroep?
  • Door hen te helpen met mobiliteitsvraagstukken waar ze wel mee zitten.

Het probleem: product kwam niet beeld

Zonder kapitalen uit te geven (die je nog moet verdienen) wil je in beeld komen bij je doelgroep. In dit geval: ondernemers die veel onderweg zijn. MoveMove biedt een mobiliteitspas die alles dekt: van tankbeurt tot laadpaal of ov-kaartje. Geen gedoe met bonnetjes, kaartjes, of andere administratieve beslommeringen. Alleen: veel ondernemers zijn niet actief op zoek naar meer gemak. En dus belanden ze ook niet bij MoveMove.

De oplossing: wel in beeld met de juiste antwoorden voor de doelgroep

Met welke mobiliteitsvragen worstelen deze ondernemers dan wél? Dat bleek uit een grondige data-analyse. Ze hebben vragen over de btw, over aftrekbare autokosten, de voordelen van een grijs kenteken, laadpalen en bijtelling. Vandaar dat wij MoveMove adviseerden om haar expertise te delen. Zo kom je vanzelf in beeld bij je doelgroep.

De aanpak

De expertise van MoveMove vertaalden we in zo’n 70 blogs en een veelvoud aan socialmediaposts. Daarnaast maakten we diverse uitlegvideo’s. Stuk voor stuk met als doel ondernemers verder te helpen met hun vragen. Uiteraard legden waar mogelijk een link naar de mobiliteitspas.

Wat levert dat op?

Op het moment dat we begonnen, eind 2018, trok movemove.com zo’n 7.000 bezoekers per maand. En die kwamen vooral via een pushbericht of een advertentie – paid dus. Inmiddels bezoeken 37.000 gebruikers de site. De meeste daarvan via zoekmachines – organisch dus. De blogs die Contenture schreef staan dan ook steevast in de toptien van bestgelezen artikelen op de site.  Daarbij zag het bedrijf het aantal kaarthouders sneller stijgen dan verwacht – zelfs tijdens de Covid-crisis. Inmiddels zijn het er ruim 100.000.

Over Contenture

Uit onderzoek onder 350 bedrijven in Nederland blijkt dat gemiddeld 80% van alle content de doelgroep nooit bereikt. Dit betekent dat 8 van de 10 verhalen geen impact hebben. Gelukkig is er een oplossing.

Met Contenture krijg je inzicht in data over je doelgroepen, middelen, kanalen, content en concurrenten. Hiermee ontwikkelen we een data-gedreven contentstrategie, gericht op structureel communiceren met je doelgroepen.

Advies nodig in effectieve communicatie?
✅ We helpen je graag 👉 paul.gremmen@contenture.nl  👈 Of vul dit in ↓↓↓.

Ik wil een quick-scan voor mijn organisatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.