Meer maatschappelijke impact met écht effectieve content

Zeker in turbulente tijden als deze is effectief communiceren met burgers en andere stakeholders van levensbelang. Maar hoe weet je nu zeker dat je boodschap ook echt overkomt? Door te werken met smart content. Dankzij inzichten uit data-analyse sluit je verhaal naadloos aan op wat mensen denken, vinden, vragen en willen.  

Smart content: de buitenwereld naar binnen halen

Met smart content gebruik je data uit bijvoorbeeld analytics van je site, social monitoring en gegevens van zoekmachines om te zien wat de informatiebehoefte is van jouw doelgroep. Waar zijn ze mee bezig, waar lopen ze warm voor en welke onderwerpen boeit ze juist totaal niet? Dat inzicht helpt je om jouw boodschap naadloos aan te laten sluiten op die informatiebehoefte. Zo maak je content waar je doelgroep echt wat aan heeft en dat maakt je communicatiestrategie vele malen effectiever.

Vergroot je impact op mens, milieu en maatschappij met meer regie, draagvlak en participatie

Deze unieke vorm van ‘big-data content’ werd ontwikkeld door Contenture en zorgt sinds 2014 voor impact in co-creatie met maatschappelijke organisaties, kennisinstellingen en bedrijfsleven.

Gratis masterclass smart content

Bij Contenture geloven we dat elke organisatie kan profiteren van deze werkwijze. We bieden een gratis masterclass aan om je te laten zien hoe dat werkt. Onderaan dit artikel lees je daar meer over.

Praktijkvoorbeelden: RIVM en KPMG

De bekendste case is die van RIVM op het domein vaccinatie. Door te werken met smart content steeg het aantal bezoekers met 172%. Dat droeg bij aan de verbeterde vaccinatiegraad in Nederland, sinds 2020.

Voor KPMG zetten we smart content in om beter in beeld te komen bij potentiële klanten die worstelen met de gevolgen van de Brexit.

Het is scherp schieten met een slimme boodschap

Echte smart content zit zo goed in elkaar dat de doelgroep jouw verhaal zelf tegenkomt op het moment dat zij er klaar voor is en er ook echt iets mee gaat doen. Een relevant verhaal wordt immers vaker gelezen, geliked, gelinkt en gedeeld. Dat wordt online allemaal geïndexeerd. En dat betekent: meer bereik en meer impact. Smart content is dus niet schieten met hagel en dan maar hopen dat je iemand bereikt. Smart content is scherp schieten met een slimme boodschap.

Onze aanpak werkt op alle kanalen

Smart content werkt optimaal in search, maar verbetert ook het bereik op andere kanalen. Door de slimme boodschap namelijk goed te targetten, ontstaat nog meer impact. Dus ook als de doelgroep (nog) niet op zoek is naar jouw verhaal.

‘Smart content verbetert je strategie, content, resultaten en dus je maatschappelijke impact’

Schrijf je in voor onze masterclass smart content

Benieuwd hoe data kan helpen jouw communicatiedoelen te realiseren?

Schrijf je in voor een masterclass bij ons in Amsterdam, in de creatieve hotspot de Houthavens. We verwelkomen je graag op een van deze data:

  • 25 juni
  • 2, 9 juli
  • 3, 10, 17, 24 september

We ontvangen per kennissessie 4 deelnemers van 13:00 uur tot 15:00 uur geheel corona-proof en buiten de spits.

In deze masterclass laten we je zien:

Hoe je data-inzichten gebruikt en hoe je daarmee content maakt die impact heeft op je doelgroep. Dat leggen we uit aan de hand van:

  • Praktische inzichten
  • How to’s
  • Best practices

Na de interactieve sessie kun je de learnings inzetten voor je eigen organisatie.

Liever een kennissessie met jouw team bij jou op kantoor of via MS Teams, WebEx, Zoom of Whereby? Stuur even een mailtje naar maarten.ros@contenture.nl. Dan plannen we een geschikt moment. Bellen kan natuurlijk ook: 06-49054771.

Over Contenture & maatschappelijke impact

Contenture ontwikkelt effectieve communicatie voor maatschappelijke organisaties zoals de Sociaal Economische Raad, ProRail en het RIVM. Lees meer over onze aanpak.