Uitleganimatie laten maken voor b2b en b2c

Woorden zijn goed, beeld is beter en bewegend beeld is de beste manier om je boodschap snel en helder over te brengen. Bij Contenture kun je een uitleganimatie laten maken voor effectieve b2b- én b2c-communicatie.

 

Waarom een uitleganimatie laten maken?

Mensen denken in beeld en daarom zijn animaties het meest effectief om een boodschap – hoe complex die soms ook is – snel over te dragen. Daarnaast is een animatie misschien wel de beste manier om je organisatie een gezicht te geven. Om het te veranderen in een persoonlijkheid. Het is een bekende wet dat bedrijven met een eigen identiteit beter presteren dan bedrijven zonder. Doen dus!

Voor elk doel en elke doelgroep

 

Offerte aanvragen?

Wil je een uitleganimatie laten maken?
Neem dan contact met me op:

[]
1
email of telefoonnummer
Previous
Next

Paul Gremmen
Managing Partner
020 – 52 40 480
paul@contenture.nl

 

Onze werkwijze in 5 stappen

Bij Contenture werken we volgens een helder stappenplan voor het maken van een animatie:

  • Stap 1 – analyse
  • Stap 2 – script
  • Stap 3 – storyboard
  • Stap 4 – animeren
  • Stap 5 – distributie
 

1. Analyse - doel en doelgroep

Door te werken met een meetbaar doel en een duidelijk afgebakende doelgroep kom je sneller tot de kern van je boodschap en werk je veel effectiever. Bij Contenture kijken we daarvoor naar harde data. Met een zoekgedraganalyse, de zakelijke gebruikersprofielen van FD en BNR en gezond verstand bepalen wie de doelgroep is en hoe we die het beste kunnen benaderen.

 

2. Script - minder is meer

Dit is niet het moment voor nuances. Je doelgroep is een vis en je animatie de haak waarmee je die binnenhaalt. En de tijd dringt, want het geduld van je kijker is beperkt en de concurrentie groot. Een script gaat daarom maar over één onderwerp en is zo kort mogelijk.

 

3. Storyboard - de juiste beeldtaal

Kies de juiste beeldtaal die past bij jouw huisstijl, de boodschap en je doelgroep. Animaties lenen zich bij uitstek voor visuele grapjes. Gebruik humor en metaforen en wees niet bang om het dik aan te zetten.

 

4. Animeren - leven in je verhaal

In onze animatiestudio komt je verhaal tot leven. Niet alleen met beeld, maar ook met geluid. Zo hou je de aandacht van de kijker het beste vast.

 

5. Distributie - meten is weten

In stap 1 hebben we het doel en de doelgroep al vastgesteld. De strategie van distributie sluit hier naadloos op aan. Op je website, een online contentplatform, op social media en door een hoge ranking in de zoekmachines zorg je ervoor dat je animatie binnen no-time door jouw doelgroep wordt gezien. Bij Contenture kijken we ook in deze fase weer naar de data met ons data dashboard. Wat is het bereik en hoe kunnen we dat de volgende keer verbeteren?

Meer voorbeelden: