Contenture is een full-service contentbureau dat in 2002 werd opgericht door Paul Gremmen. Ons team maakt lastige onderwerpen bespreekbaar en complexe materie begrijpelijk. Zo helpen we organisaties aan maatschappelijke relevantie in een complexe samenleving. Als Amsterdams bureau met een Rotterdamse mentaliteit zijn we kritisch en vakkundig en houden we van hard werken. Vanuit onze journalistieke achtergrond maken we content waarmee klanten thought leader kunnen worden.
Wat wij doen
- We vertellen verhalen van bedrijven en organisaties.
- Dat is nodig, omdat onze maatschappij elke dag ingewikkelder wordt.
- Om hun waarde te blijven aantonen hebben bedrijven en organisaties steeds meer behoefte aan inhoud, diepgang en feiten. Wij faciliteren dit.
- Onze verhalen hebben impact omdat ze geloofwaardig, feitelijk en echt zijn. En omdat we ze oogstrelend kunnen aankleden.
- We maken onze content altijd vanuit de doelgroep en altijd vanuit de behoefte van de doelgroep. Geen uitzonderingen. (Nee, echt niet).
- We kennen die behoefte omdat we data benutten en die data op de juiste manier kunnen interpreteren. En omdat we vanuit pure nieuwsgierigheid alles willen weten over elke doelgroep.
Waarom wij dit doen
Omdat we van verhalen houden. Bekend of onbekend, verteld of verborgen, compleet of in flarden, zakelijk of privé. Verhalen horen, zien, signaleren, voelen en vooral vertellen is het leukste dat er bestaat. Iedereen - van mens tot merk - heeft verhalen, maar niet iedereen heeft de juiste woorden. Wij verstaan die kunst, omdat we al ons hele leven verhalen vertellen, schrijven, visualiseren en verspreiden. Het resultaat van ons werk helpt bedrijven en organisaties excelleren. Dat maakt ons trots.
Onze visie
Content moet altijd aansluiten bij de behoefte van een doelgroep en recht doen aan het authentieke verhaal van onze klant. Goede content beantwoordt een vraag, lost een probleem op, neemt twijfels weg of zorgt voor kippenvel. Bedrijven en organisaties hebben deze content nodig, omdat onze maatschappij elke dag complexer wordt. Dankzij data weten wij waar de échte behoefte van een doelgroep zit. Toch maakt data alleen niet het verschil. Impact ontstaat pas als je een verhaal vanuit de doelgroep vertelt. Contenture doet dat. Wij activeren doelgroepen met hun eigen stem.
Onze missie
Contenture helpt bedrijven en organisaties hun verhaal authentiek en overtuigend te vertellen in de taal van hun doelgroep. Omdat onze content inhoudelijk en emotioneel aansluit op de behoefte van de doelgroep kan elke klant thought leader worden zonder miljoenen te investeren.